Brev:
Mad, søvn osv.
18. december 2007
Alder:
9 mdr.
Mad, søvn osv.
Min datter er 9 mdr. og skal starte i dagpleje 2. januar. Hun får stadig flaske ind imellem - blandt andet om formiddagen inden hun skal sove samt om aftenen og natten. Kan jeg ikke godt forsætte med det endnu?
Hvornår skal jeg begynde at give hende mælk ?
Ellers får hun øllebrød, havregrød, rubrød med leverpostej, avocado, torskerogn osv., grøntsager, tun, kogt kylling og lignende. Synes det er svært at finde ud af hvordan og hvornår hun skal spise mere som vi gør og større stykker osv. Hvis hun f.eks. skal til at have ris og pasta - hvordan skal jeg så servere det så hun kan spise det ?
Vedr. søvn så går det fint i løbet af dagen med om aftenen er det begyndt at tage flere timer at få hende til at sove. Det har altid været en hyggestund hvor hun er faldet i søvn i vores skød men tiden er nok til at hun skal ligge i hendes seng og falde i søvn. Hun har altid været urolig inden hun skal sove - hun har altid lige skulle "møffe af" som vi kalder det og hvis hun ligger i sengen er det som om hun ikke forstår at hun skal sove.
Hvordan kommer vi igang med at hun lære at sove i egen seng. Skal vi sidde ved siden af indtil hun sover eller forlade rummet så hun kan lære selv af falde i søvn ? Eller ?