Mad, søvn osv.

18. december 2007

Alder:
9 mdr.

Mad, søvn osv.

Min datter er 9 mdr. og skal starte i dagpleje 2. januar. Hun får stadig flaske ind imellem - blandt andet om formiddagen inden hun skal sove samt om aftenen og natten. Kan jeg ikke godt forsætte med det endnu?
Hvornår skal jeg begynde at give hende mælk ?

Ellers får hun øllebrød, havregrød, rubrød med leverpostej, avocado, torskerogn osv., grøntsager, tun, kogt kylling og lignende. Synes det er svært at finde ud af hvordan og hvornår hun skal spise mere som vi gør og større stykker osv. Hvis hun f.eks. skal til at have ris og pasta - hvordan skal jeg så servere det så hun kan spise det ?

Vedr. ...

Annonce

... søvn så går det fint i løbet af dagen med om aftenen er det begyndt at tage flere timer at få hende til at sove. Det har altid været en hyggestund hvor hun er faldet i søvn i vores skød men tiden er nok til at hun skal ligge i hendes seng og falde i søvn. Hun har altid været urolig inden hun skal sove - hun har altid lige skulle "møffe af" som vi kalder det og hvis hun ligger i sengen er det som om hun ikke forstår at hun skal sove.

Hvordan kommer vi igang med at hun lære at sove i egen seng. Skal vi sidde ved siden af indtil hun sover eller forlade rummet så hun kan lære selv af falde i søvn ? Eller ?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor